Az új Opel OPC Astra EXTREME abszolút sportos
|
- Tanulmány egy korlátozott szériához: világpremier a Genfi Autószalonon
- Versenypályáról az utcára: jön minden idők leggyorsabb Astrája
- Turbó és szénszál: több mint 300 lóerő, 100 kilóval könnyebb az OPC-nél
- Látványos fényezés emeli ki a Opel-designt
Tényleg extrém a Genfi Autószalonon világpremierjét ünneplő új Opel OPC Astra EXTREME: a világ legnehezebb versenypályáján – a Nürburgring-Nordschleifén – fejlesztették, kétliteres turbómotor több mint 300 lóerejével tüzeltek fel, és elláttak a versenyváltozat, az OPC Cup valamennyi lényeges szerkezeti elemével. Az OPC Astra EXTREME a kupa-autó alapján készült, így a legtisztább autósport-technikát hozza ki az utcára. Kellő érdeklődés esetén kis szériát tervez az Opel a rendszámos versenygépből.
A szénszálas géptető alatt háromszáz lőerőt életre keltő, teljesen alumíniumépítésű, kétliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses, változó vezérlésű turbómotor a legerősebb négyhengeres a márka történetében. Manuális hatfokozatú sebességváltó és differenciálzár tartozik hozzá. A versenysportban bevált hajtóműnek könnyű a dolga, hiszen az OPC EXTREME súlyát szénszálas elemek csökkentik száz kilóval a hagyományos OPC Astráé alá.
A Formula-1 kedvelt anyagából, a szilárd és könnyű karbonból készül az aerodinamikailag tökéletesített hátsó szárny, a diffúzor, a frontspoiler, a géptető, a dómhíd, a motorfedél, a komplett kerék, a hátsó kerékív szellőzése és a teljes tető. Egyedül a négy kerék húszkilós súlynyereséget hoz az alumíniumhoz képest, mégpedig döntő helyen, a rugózatlan tömegeknél – a tervezők és a pilóták közös örömére. A pillekönnyű tető csak 2,6 kilós – acélból 9,3 kilogramm lenne – és érezhetően lejjebb viszi az OPC Astra EXTREME súlypontját. Az alumínium sárvédők darabja mindössze 800 gramm (!), az acél 2,2 kilójával szemben.
A kellő helyeken alkalmazott könnyítés élénkebbé és kezesebbé teszi az autót, s persze jóval kedvezőbbé a teljesítménysúlyt. A rendszámos sportautó így éppoly játszi könnyedséggel és nagy sebességgel zavarható keresztül a kanyarkombinációkon, mint márkatestvérei a hosszú távú VLN bajnokságból (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring). A Brembo fékrendszer 370 milliméteres első tárcsáit hatdugattyús nyereg fogja satuba, úgyhogy lélegzetelállító a lassulás. Komoly szerepet játszanak ebben a külön az EXTREME részére kifejlesztett Ultraperformance gumik – a 19 colos felnire szerelt 245/35-ös úthengerek ugyanúgy tapadnak, mint a versenyváltozat profilmentes (slick) abroncsai. A futómű (rugó/csillapító) természetesen állítható.
Belül folytatódik a különleges stílus: hátsó ülés kirakva, bukócső berakva. A vezetőt és utasát hatpontos Schroth biztonsági öv rögzíti a külön ehhez a kocsihoz készült Recaro kagylóülésbe. A két ember nem egyszerűen beül, hanem az OPC Astra EXTREME szerves részévé válik. A pilóta szénszál-erősítésű, finoman kidolgozott, sárga díszvarrásos hasított bőrrel bevont kormánykereket fog kézbe. Az Opel Motorsport alapszínei egyébként is újra meg újra decensen megjelennek az autón – például a feliratozáson, vagy a sárvédők és az első spoilerszegély fényezésén.
Apropó fényezés, a GTC Astra – az OPC EXTREME alapmodellje – remekül szemlélteti az Opel design-filozófiáját. Mintha tömör tömbből faragták volna ki, a legnagyobb precizitással. Az OPC Astra EXTREME többrétegű fényezése fóliázással készül, így jön létre a háromdimenziós hatás, amely kiemeli az Astra tiszta fényvonalait, lendületes íveit és atletikus arányait.
„Az új OPC Astra EXTREME az autózás legtisztább örömét testesíti meg. Tanulmányunk minden tekintetben látványos: kívülről igazi ínyencség, de hatásvadászat nélkül, belül pedig tipikus Opel – izgalmas, precíz, minősége ’made in Germany’. Az EXTREME az Astra-család új csúcsmodellje, egy szuper sportautó jellemzőivel“, mondta az Opel igazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann.