A Peugeot a 84. a Genfi Nemzetközi Szalonon

 

Két autó és két motor világpremierje


A PEUGEOT a 84. Genfi Autószalonon a termékpaletta és a technika oldaláról indított kettős támadás nehéztüzérségét leplezi le a nagyközönség előtt. A csatasorban a márkatörténet legfiatalabb kínálatának újdonságai sorakoznak fel: az új PEUGEOT 108 és az új PEUGEOT 308 SW; az új háromhengeres, 1.2 literes PureTech benzinmotor, az új BlueHDi dízelmotor-kínálat (az Euro 6 előírásainak megfelelő, egyedülálló kibocsátás-szabályozócsökkentő rendszerrel), a HYbrid4 dízel hibrid kínálat és a 2008 HYbrid Air tanulmány megerősíti a Peugeot szakértelmét a technikaológia és a környezetvédelem terén, a mára és holnapra vonatkozóan. A PEUGEOT standon az RCZ R, a 308 R Concept és a 208 T 16 Pikes Peak modellek szemléltetik a legjobban, hogy továbbra is az autózás élménye áll a márka fejlesztéseinek középpontjában.

A 2014-es Genfi Szalonon a PEUGEOT 2650 négyzetméteres kiállító területén bemutatott 28 jármű és tanulmányautó közül kettőt a világon most először láthat a kiállításra várt 700.000 látogató.

Az új PEUGEOT 108 modellek: mindegyik kifejező!
2014 nyarán a kiváló kereskedelmi eredményekkel büszkélkedő – több mint 800.000 példányban elkelt – PEUGEOT 107 átadja helyét a PEUGEOT 108-nak.
A PEUGEOT a márka B és C szegmensbeli kínálatának teljes megújítása után Genfben mutatja be új városi autóját, a 108-at, amely valóságos vérfrissülést hoz majd az európai piac immár tíz százalékát képviselő A kategóriába.
A kompakt (hosszúsága 3,47 m), könnyű (önsúlya 840 kg), a városi léthez természetes módon alkalmazkodó PEUGEOT 108 három- és ötajtós, valamint nyitható tetejű TOP! változatban készül.
A sikkes és előkelő formaterv, melynek pontos vonalvezetése, technikás modern fényszórói és a lehető legnagyobb mértékben lecsökkentett túlnyúlásai a végletekig fokozzák az autó dinamikus jellegét. A különleges formaterv és a különböző színvariációk a vásárlók kitűnési vágyainak is széles teret adnak annak köszönhetően, hogy minden vásárló a saját igényei szerint rendelheti meg 108 modelljét. Az egyedi összeállításhoz nyolc karosszériaárnyalatot, köztük két új exkluzív színt, a TOP! felszereltséghez háromféle motorháztető-árnyalatot, a háromajtós változatokhoz kettős kéttónusú fényezést, valamint hétféle belső színkollekciót kínál a márka.


A PEUGEOT 108 része a termékek exkluzivitásának növelésére irányuló márkastratégiának: a külső kidolgozás gazdagsága visszaköszön a kényelmes, könnyen birtokba vehető utastérben, melyet változattól függően hétcolos érintőképernyővel, tolatókamerával, kulcs nélküli ajtónyitási és indítási rendszerrel, automatikus légkondicionálóval, elektromos és fűthető visszapillantókkal, automata fényszóró bekapcsolással szerelnek fel. A PEUGEOT 108 természetesen felvonultatja a legújabb technikai és informatikai vívmányokat: minden megtalálható benne, ami lehetővé teszi a kommunikációt a külvilággal, erről tanúskodik a Mirror Screen technika is.
Az új 108 nemcsak kompakt és elegáns, hanem rendkívül praktikus is impozáns csomagtartójának köszönhetően, amely 196 literről 750 literre növelhető térfogatával egyike a kategróia legjobbjainak.
A PEUGEOT 108 vevői négyféle, a két háromhengeres benzines (az 1.0 l VTi 68 és az 1.2 l VTi 82 PureTech) motorra épülő hajtáslánc közül választhatnak. Mindkét motor mértéktartó fogyasztásával tűnik ki, induló CO2-kibocsátásuk 88 gramm kilométerenként. A városi közlekedésben nagy segítséget jelent az elektromos szervorásegítés és a stabil útfekvést biztosító, kiváló futómű, amely minden körülmények között biztonságos, fürge és élvezetes vezetést garantál.

Új PEUGEOT 308 SW: előkelő és tágas kombi
Az új PEUGEOT 308 a legjelentősebb piaci szegmensbe, a stratégiai fontosságú – az európai piac több mint egyharmadát jelentő – C kategóriába tartozik. A bevezetése óta 2014. január végéig összesen 46.000 megrendelés érkezett erre a modellre, és a vevők több mint 40 százaléka a magasabb felszereltségű változatok közül választott. A 2013 őszén bevezetett új 308 limuzin már most túlszárnyalta a kitűzött ambiciózus kereskedelmi célokat, és az értékesítési sikerek várhatóan újabb lendületet vesznek majd az áprilistól rendelhető újabb karosszériaváltozat, az új PEUGEOT 308 SW jóvoltából.

Csak a nevében emlékeztet elődjére az új PEUGEOT 308 SW, amely rendkívül ütős és egyedi alternatívát kínál a C szegmens vásárlóinak. Maradéktalanul megtestesíti a kategória alapértékeit a méret, az utastér tágassága, a variálhatóság és a praktikum tekintetében. Az új PEUGEOT 308 SW az európai C szegmens tíz százalékát képviselő kombi kategóriában kap helyet.
A formatervezők és a mérnökök számos remek megoldással vértezték fel. Erről tanúskodik a radikális súlycsökkentésen átesett, hatékonyan megtervezett karosszéria, a dinamikus formaterv, az innovatív vezetőhely, az egyedülálló vezetési élmény, az újító szellemű, a kis fogyasztású változatokból álló motorválaszték és a csúcsminőség.
Az új EMP2 platform lehetővé tette a nagyvonalú méretek (hosszúsága 4,58 m) ötvözését a kategória egyik legtágasabb utasterével és csomagterével (űrtartalma VDA mérés szerint 610 és 1660 köbdeciméter között variálható), míg tömegét 140 kg-mal csökkentették az elődjéhez képest.


A hatalmas, 1,69 négyzetméteres panoráma tetőablakon át árad a fény az autó letisztult, technikás korszerű utasterébe. Az új PEUGEOT 308 SW egyik megkülönböztető sajátossága a
PEUGEOT i-Cockpit. A fokozott vezetési élményt biztosító kompakt kormányból, az információk könnyű olvashatósága kedvéért magasra
helyezett műszeregységből, a magasított helyzetű középkonzolból, valamint az ösztönös vezetést elősegítő, 9,7 colos érintőképernyőből álló PEUGEOT i-Cockpit határozottan elkülönül a versenytársak hagyományos megoldásától.
A tovább tökéletesített légellenállási tulajdonságokkal (alaktényező: 0,28, légellenállás: 0,64) és a kisebb tömeggel ötvözve a két turbós benzinmotor (1.2 és 1.6 l, 130, illetve 155 lóerős), valamint a négy dízel (1.6 és 2.0 Hdi, 92-től 150 lóerőig terjedő teljesítmény), melyek közül már most több teljesíti az Euro 6 norma előírásait, különösen kicsi kibocsátást eredményeznek az új PEUGEOT 308 SW-nek: az új háromhengeres, 130 lóerős PureTech 1.2 e-THP benzines turbómotor CO2-kibocsátása mindössze 109 gramm kilométerenként. Az új 120 lóerős 1,6l BlueHDi változat hatfokozatú mechanikus manuális váltóval felszerelt változata vegyes ciklusban mindössze 3,2 litert fogyaszt 100 km-ként, és kilométerenként mindössze 85 gramm CO2-t bocsát ki, ami rekord a kategóriában.
Az új PEUGEOT 308 SW a vezetés új élményét kínálja: a márka tudásának legjavát használták fel a kisebb tömegű, teljesen megújult futómű, valamint a nagyvonalúan méretezett fékrendszerhez kapcsolódó csúcskategóriás ESP kifejlesztéséhez. Az új platform előnyeivel (kisebb tömeg, alacsonyabb súlypont, elektromos kormánymű) kombinálva olyan dinamikus viselkedéssel ruházzák fel az új 308 SW-t, amely a fürgeség, a kényelem és a kimagasló útfogástartás összekapcsolásával mércét teremt a C szegmens kombi kategóriájában.
Számos szerelvény eszköz segít abban, hogy a vezetés zökkenőmentes és derűs legyen. Ezek közé tartozik a holttérfigyelő rendszer, az aktív sebességtartó automatika, az ütközés veszélyére figyelmeztető berendezés és az automatikus vészfékezés. Az autó és a külvilág közötti egyre szélesebb kommunikáció jegyében megalkotott Park Assist rendszer és Driver Sport Pack tovább fokozza az utazás élményét és a kényelmet.
A szegmensben egyedülálló módon a magasabb felszereltségi szinteken alapfelszerelés a full fénydiódás fényszóró.

A PEUGEOT technikai tudása: hatékonyság és élmény
A márka 2013-ban tovább csökkentette európai modelljei CO2-kibocsátásának súlyozott átlagát: a 2012-ben regisztrált 121,6 grammról tavaly 115,2 grammra csökkent (11 hónapra vetítve 2013-ban) ez az érték, ezzel a PEUGEOT dobogós helyen áll a legjobban teljesítő európai márkák között. Ez a teljesítmény különösen dicséretes egy olyan márka esetében, amely a modelljei zömét a C, illetve D szegmensben forgalmazza.

 

A márka környezetpolitikáját tükrözi a belsőégésűtermikus motorok folyamatos fejlesztése (a hatásfok javítása, a lökettérfogat csökkentése, a stop&Start rendszer alkalmazása stb.), az e-THP változatok bevezetése az újgenerációs háromhengeres PureTech benzines motorok családjába, valamint a HDi motorok azon újdonságai, amelyeket az Euro 6 szabványnak való megfelelés jegyében hajtottak végrevezetnek be.
Az új PEUGEOT 308 130 lóerős 1.2l e-THP motorja vezeti be az újfejlesztésű háromhengeres benzines PureTech motort. A közvetlen befecskendezéses, turbókompresszorralfeltöltővel rendelkező változat hatfokozatú mechanikus manuális váltóval készül. A variálható és kompakt, környezetbarát és dinamikus motor a hatékonyságot és a csúcstechnikát gyúrja egybe, a legmagasabb szinten. A nagy nyomáson (200 bar) történő közvetlen befecskendezés és az újgenerációs, nagy hatásfokú turbó kivételesen élvezetes vezetési élményt nyújt a legalacsonyabb fordulatszám-tartománytól. Az 1750/percnél rendelkezésre álló 230 Nm-es nyomatékmaximummal valóban a nyomatékos motor és a teljesítmény legjobb kompromisszumát kínálja a kategóriában. A nyomaték 95 százaléka rendelkezésre áll 1500 és 3500/perc között, ami minden körülmények között kihasználható.

A kiváló teljesítményadatok és az egyedülálló vezetési élmény mellett a vásárlók igen nagyra fogják értékelni az előző generációs motorhoz képest 21 százalékkal alacsonyabb fogyasztást és CO2-kibocsátást is.
A PEUGEOT genfi standján helyet kap az új BlueHDi kibocsátás-szabályozó csökkentő rendszer, amely mostantól több PEUGEOT 308, 308 SW és 508 dízel változatban megtalálható. Ez a rendszer az SCR (Selective Catalytic Reduction) és az adalékolt részecskeszűrő egyedülálló összekapcsolásával akár 90 százalékban csökkenti a Nox-szintet, mérsékeli a CO2-kibocsátást és a fogyasztást az e-HDi motorokban, miközben a részecskék 99 százalékát eltávolítja. A BlueHDi technikát, amely már most messzemenően teljesíti az Euro 6 dízel előírásait, fokozatosan vezeti be a márka az összes Peugeot dízel modellbe.

A 180 lóerős, 2.0l 508 BlueHDi modellben bevezetett új hatfokozatú automatikus, harmadik generációs AISIN váltó a 308 SW-hez is rendelhető a 2,0l BlueHDi 150 motorral együtt.
Az új automatikus sebességváltót Quickshift technikával szerelik fel, amely gyorsabb fokozatváltást tesz lehetővé olajozott működés és kényelmes használat mellett. Kifejlesztésének alapja a CO2-kibocsátás drasztikus csökkentésének szándéka: a 308 SW esetén a manuális váltóhoz képest kilométerenként 5 grammal kisebb az emissziója (ugyanolyan gumiabroncsokkal), ezzel a kényelem és a fogyasztás legmagasabb szintézisét valósítja meg ebben a modellben.

 


A HYbrid4 dízel hibrid technika szintén remekül illusztrálja a PEUGEOT termékek exkluzívabbá válását és a márka előnyét a környezetvédelem terén. Ezt a hajtásláncot a 3008 HYbrid4 modellben mutatták be 2012-ben, majd később az 508 RXH és az 508 HYbrid4 változatokban is alkalmazták. Az egyedülálló megoldás a környezet kiemelkedő kíméletét páratlan vezetési élménnyel ötvözi. A kínálatban szereplő három HYbrid4 modell már több mint 36.000 ügyfelet hódított meg.
Az első kerekek hajtásáról gondoskodó 2.0 HDi FAP motor és a hátsó kerekeket hajtó elektromos motor együttes, 200 lóerős teljesítményének köszönhetően a HYbrid4 modellek négyféle hajtásmódja (automatikus, « ZEV », sport, összkerékhajtás) és a kilométerenként 85 grammról induló CO2-kibocsátás új dimenzióba helyezi a vezetés élményét.

Ám a távlati cél – egy olyan szériaautó kifejlesztése, amely mindössze két litert fogyaszt – elérése érdekében a PEUGEOT a hagyományos kutatásoktól teljesen eltérő utakon is kísérletezik.

A kitűzött cél felé vezető úton mérföldkövet jelent a HYbrid Air technika, amely ismét a PEUGEOT úttörő szerepét bizonyítja. Az új hajtásláncot a nemzetközi pályafutásra kifejlesztett 2008 modellben kísérletezték ki. A Hybrid Air hajtásában a benzines motor léghajtással dolgozik együtt. A költségkímélő, és ezért világszerte a vásárlók széles rétegei számára elérhető megoldást 2016-tól kívánja alkalmazni a márka a B és a C szegmens személy- és haszonjárműveiben.

A 2008 HYbrid Air kétféle energiaforrás kombinálásával ér el jobb hatásfokot az adott haladási helyzettől függően. A lassítás és a fékezés során visszanyert energiából származó sűrített levegő vagy együtt dolgozik a legújabb típusú, működésének legjobb pontjain továbbfejlesztett háromhengeres benzinmotorral, vagy kizárólag a légmotor hajtja az autót.
A Hybrid Air hajtáslánc léghajtás része a következőkből áll: a sűrített levegőt tartalmazó, nagynyomású tartályból, melyet az autó hosszvonalában, középen, egy alagútban helyeznek el; a sűrített levegőt tartalmazó, kisnyomású tartályból, mely a hátsó futóműtengely vonalában található; valamint a hidraulikus motor és a szivattyú egységéből, amely a váltóművel van összeépítve. A HYbrid Air hajtáslánc helytakarékos és az autó variálhatóságát sem csökkenti. Háromféle hajtásmódot kínál: kizárólag léghajtás (ZEV), benzines motor és vegyes.

Exkluzívabb modellek és páratlanul élvezetes vezetés
A PEUGEOT genfi standján a látogatók megcsodálhatják az év elején bevezetett, egyedülálló
RCZ R-t, a bevezetése óta már 57.000 ügyfelet meghódított emblematikus sportkupé, az RCZ felturbózott változatát, amely a márka szakembereinek tudását dicséri a formatervezés és a vezetés élvezete terén. Az év elején bevezetett RCZ R a márkatörténet legerősebb szériamodellje.


Az új 270 LE-s 1.6 l motor – rekord fajlagos teljesítmény a kategóriában – megfelel az Euro 6 előírásainak és CO2-kibocsátása kilométerenként 145 gramm, ami a teljesítmény és a hatékonyság egyedülálló szintjére helyezi az RCZ R-t. Az alacsonyra ültetett karosszéria és a 19 colos kerekek exkluzív megjelenést és még kifejezőbb tartást kölcsönöznek a modellnek, és eddig nem tapasztalt élményautózást sejtetnek. A speciális futómű, a részben önzáró Torsen differenciállal, valamint a motor teljesítményei kimagasló dinamikai élményt ígérnek.

Az ultrasportos 308 R Concept tanulmány az alapváltozat letisztultságát és markánsan egyéni stílusát testesíti meg felsőfokon. Az alacsonyabbra ültetett, széles nyomtávú és hangsúlyos övvonallal ellátott karosszéria 19 colos, szélesített kerekeken ül. Megjelenése semmi kétséget nem hagy a 308 R Concept sportos lelkülete és rendkívüli temperamentuma felől. A kettős árnyalatú karbon motorháztető alatti

motortér az RCZ R négyhengeres 1.6 l benzines motorját rejti; teljesítményét a PEUGEOT SPORT mérnökei 270 lóerőre növelték, ami a kategóriában egyedülálló, közel 170 LE/l fajlagos teljesítményt eredményezett. A 308 R Conceptben rejlő nem mindennapi képességek maximális kiaknázása érdekében az első futóművet részben önzáró Torsen differenciálművel látták el, a fékrendszert pedig a kimagasló képességekhez méretezték.

Megjelenésének évében a PEUGEOOT 208 dobogós helyen végzett az európai B szegmens limuzinjai között, és csupa nagybetűvel kerül be a PEUGEOT SPORT történetébe is a 2-es sorozat örökösének versenyváltozatai jóvoltából! Egészen biztos, hogy a svájci látogatók tolongani fognak a 208 T16 Pikes Peak körül. Huszonöt évvel azután, hogy Ari Vatanen a 405 T 16-tal győzelmet aratott a legendás amerikai versenyen, tavaly a szintén legendássá vált 208 T 16 Pikes Peak, a 208 legújabb versenyváltozatának (3,2 literes biturbó V6, 875 LE 875 kg-ra, 1’’8 alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára…) kormányánál Sébastien Loeb 8’ 13’’ 878 alatt zúzta porrá a 20 km-es hegyi felfutás rekordját. Rendkívüli emberi és műszaki teljesítmény ez, amely remekül illusztrálja a márka vonzódását a tökéletességhez.