Laptop, vagy tablet? - Kitekertük a nyakát a Lenovo IdeaPad Yoga13-nak

A kütyü legnagyobb zsenialitása a teljesen hátrahajtható képernyőben rejlik

Tablet, vagy laptop, netbook, ultrabook?
Talán ez a legnagyobb kérdés ma a fogyasztók és a gyártók életében.

Sokan esküszünk a tabletekre, de ugyanilyen sokan esküszünk a "hagyományos" laptopokra is, elvégre mindkét platformnak megvan az előnye és a hátránya is.

A Lenovo zseniális megoldásának köszönhetően egyetlen mozdulattal cserélgethetünk táblagép és laptop között, ugyanis a Yoga egy olyan zsanérmegoldást kapott, aminek köszönhetően 360 fokban lehet a képernyőt és a klaviatúrát elforgatni egymástól.

Amikor először kezembe vettem a még becsomagolt kütyüt, azon gondolkoztam, egyáltalán benne van-e a dobozban minden (gép, töltő, tápkábel...), ugyanis nagyon könnyűnek bizonyult a kicsike.
A Lenovo irodájából kilépve, majd az éppen tesztelt autóba beülve azonnal ki is bontottam a csomagolást, hogy megbizonyosodjak a teljes tartalomról.
Természetesen minden benne volt a dobozban... :-)

Már a csomagolás mellett sem mehetünk el szó nélkül, ugyanis a külső kartondobozon belül egy újabb, igen igényes dobozt találtunk, amiben külön-külön dobozokban pihent a tápkábel, a töltő és még a géphez tartozó kis ismertető-füzetecskék is.
Na, ilyen csomagolással azért nem gyakran találkozunk - pedig sok-sok gép eljutott már hozzánk az elmúlt években.

A gépet gyorsan be is kapcsoltam, hogy egy gyors szemrevételezést követően induljak is egy találkozóra - ahol egyből főszerepet játszott a kicsike...

A bekapcsológomb igen diszkréten lett elhelyezve a kütyü első "élén" - egy nagyon vékony, ám mégis könnyen felfedezhető "kis gomb" formájában.
Itt kell megjegyezni, hogy a gép másik élén pedig a szellőzőnyílás lett elhelyezve - úgy, hogy szinte az egész gerincen végigfut.
További érdekesség, hogy a "laptopot" kinyitva műbőrhatású borítással találkozunk a csuklótámasz helyén. Ez megkönnyíti a tabletként való használatkor a készülék biztos fogását is...
Mivel láttam, hogy a készülék töltöttsége 80 százalék körül jár, nem is kapcsoltam ki, hanem csak összecsuktam és az autó kesztyűtartójába helyeztem azt.

...

Alig fél órával később már a találkozó helyszínén voltam és a Yoga13 kinyitását követően le is csekkoltam, mennyire gyorsan "áll fel" a rendszer és mennyire hamar lehet egy nyilvános wi-fi-hez csatlakozni.
Mindkét "teszten" jelesre vizsgázott a tesztgép.

Legnagyobb örömömre a Windows 8-as oprendszerrel błró készüléken nem csupán a sokszor összeomló (számomra egyenesen használhatatlan) Internet Explorer volt telepítve, hanem a Firefox segítségével is tudtam böngészni a világhálón...

A laptopok, tabletek, netbookok, ultrabookok tesztelésekor az egyik kiemelkedő vizsgafeladat a bevezetem.hu szerkesztőségi felületének megnyitása és az ott dolgozás.
Nos a Lenovo IdeaPad Yoga13 itt is bizonyított és nagyon gyorsan, szépen megjelentetett mindent, amit kellett...

Ekkor egy kicsit játszottam az érintőképernyővel, amely nagyon finoman, érzékenyen és mégis pontosan közvetíti a kezek által küldött jeleket.

Bevallom, nagyon megszoktam és nagyon szeretem az egerek használatát, de ennél a gépnél pillanatok alatt megszoktam a képernyőn való irányítást.
A találkozón megnéztünk egy videót is, így már ekkor letesztelhettük a képernyőt, illetve a hangzást.
Mindkét "vizsgafeladatot" jelesre abszolválta a kicsike.

...

A találkozót követően alig másfél órával később már otthonomban vettem kézbe a készüléket és igazából ekkor kezdtem csak el kitekergetni a nyakát...

A képernyőt teljesen visszaforgatva pillanatok alatt azon jelenik meg a billentyűzet és a beállítási lehetőségeknek köszönhetően különböző nagyságú virtuális gombokat kaphatunk.
Az ilyenkor hátlapként szolgáló klaviatúra teljesen inaktívvá válik, így az sem okozhat gondot, ha nem egy sík felületre, hanem mondjuk az ölünkbe helyezzük a gépet.

Természetesen a különféle csatlakozókban sincs hiány...

A további részletek, fotók és videó:

http://www.bevezetem.hu/cikk/laptop-vagy-tablet-kitekertuk-a-nyakat-a-lenovo-ideapadnak